sobota 30. apríla 2016

Ransom Riggs - Bezduché mesto: Neobyčajné deti slečny Peregrinovej

Silný príbeh plný napätia a nezvyčajného tajomna...

Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej je opustený sirotinec na tajomnom ostrove, v ktorom žili podivní chovanci a diali sa neuveriteľné veci. 

Hlavný hrdina a rozprávač Jacob odhalil, že akýmsi zvláštnym spôsobom sú stále nažive a spoločným útekom z ostrova sa pokúšajú zachrániť slečnu Peregrinovú, ktorá prišla o svoju ľudskú podobu. Zúfalo bojujú s Bezduchými a Nemŕtvymi, aby našli ymbrynku, čo jej môže pomôcť. Jacob, ktorý dokáže vidieť Bezduchých a dokonca ich zabiť, prežije s nimi neskutočné veci od bombardovania Londýna až po panoptikum na jarmoku s Neobyčajnými, ktorí im chcú pomôcť. Láska k Emme, ktorá k nim patrí, a túžba vrátiť sa k rodičom do vlastného sveta sú pre Jacoba neriešiteľnou dilemou...

Fascinujúci príbeh o neobyčajných deťoch slečny Peregrinovej spolu so sugestívnymi dobovými fotografiami sú pre čitateľa naozaj nevšedným zážitkom.

Už je to poriadne dávno čo som čítala prvý diel tejto zaujímavej série. Bola som vtedy poriadne zmätená, že čo za knihu sa mi to dostalo vlastne do rúk. Aj keď podľa mňa prvý diel zožal pomerne dosť veľký úspech, našli by ste na internete kopec pozitívnych ohlasov, o druhom dieli sa vôbec nič nehovorilo a ja som postupne na túto knihu aj začala zabúdať. Nechcelo sa mi pokračovať po česky, keď som ju už začala po slovensky a okrem toho to nie je zrovna jednoduché dielo na čítanie, keďže obsahuje množstvo termínov a výrazov. Potom som si zrazu ale pozrela katalóg na máj 2016 od Albatrosmedia a zostala som poriadne prekvapená - druhý diel!

"Emma otvorila stôl, kde našla starý zažltnutý zvitok papiera a pod ním dokrčenú vyblednutú fotografiu."

Najväčší problém bol, že som čítala prvý diel už strašne dávno a tak mi dosť dlho trvalo kým som sa zorientovala kto je vlastne kto a čo sa deje. Opäť raz bol príbeh o niečo komplikovanejší a kým si pospájate jednotlivé súvislosti, môže to chvíľku trvať. Páčilo sa mi, že autor nepodá všetko zo seba na jeden šup, ale príbeh postupne zamotáva, komplikuje a vy ste v čoraz väčšom napätí čo sa stane na ďalšej strane. Naozaj som sa bavila a bola som zvedavá ako príbeh dopadne. Musím však priznať, že zhruba posledná tretina mi prišla trochu odfláknutá a vôbec som sa nebavila. Ako keby autor nevedel, ako tento dobre rozbehnutý príbeh nakoniec ukončiť. Celá atmosféra bola fantastická - desivá, pochmúrna, smutná, po dočítaní som mala chuť niekoho objať. Myslím, že to ale knihe naozaj veľmi pomáha, inak by rozhodne nebola taká dobrá. Celkovo som však po konci nezostala až taká paf ako pri prvom dieli. Keď som dočítala jeho prvý diel, hovorila som si, že je to paráda, že sa mi nič podobné ešte do rúk nedostala. Tento krá ma však dielo ničím neoslovilo, po záverečnej kapitole som len rozmýšľala, že to bola o niečo slabšie a vôbec tak súrne nepotrebujem tretí diel. Nehovorím, že je to zlé dielko, boli tam veci, ktoré sa mi mimoriadne páčili, no na druhej strane som aj pár krát zostala sklamaná.

"Spamätaj sa! opakoval som si v duchu. Preboha, musíš sa spamätať!

Za najväčšie pozitívum považujem Jacoba. Zbožňujem knihy, ktoré sú z mužských pohľadov a Jacob je proste jedinečná postava, o tom nemusíme ani pochybovať. Páčilo sa mi, že autor nezabudol ani na lásku a nejakú tú romantickú zápletku, no zároveň, ako to už pri Ransomovi býva, nie je vykreslená ako tá magická super sila, s ktorou sa všetko prekonáva ľahšie, ale skôr z takého racionálneho hľadiska. Ja som veľký idealista a romantička, ale bola príjemná zmena prečítať si o nej aj z iného hľadiska. Jacobovo dievča Emma sa v tomto dieli ukázalo v úplne inom svetle a oveľa viac som si ju obľúbila. Tvoria nezvyčajný, no o to sympatickejší pár. Okrem toho by som zdôraznila, že kniha je opäť krásne spracovaná, obsahuje množstvo krásnych fotografií, ktoré dotvárajú celkovú atmosféru a spríjemňujú čítanie. Každý z nich má svoj vlastný príbeh a zohráva v knihe svoju rolu. Tak isto nesmiem zabudnú ani na vedľajšie postavy, všetky deti zo sirotinca majú niečo do seba a aj keď dotvárajú hlavnú líniu sú zaujímavé a nevšedné. Ako všetko v tejto knihe. Autor vytvoril naozaj krásny príbeh, plný tajomstiev, no aj tak ma mrzí, že bol o niečo slabší a sklamal ma. Určite sa nejedná o nejaké katastrofické dielo, skôr by som ho zaradila medzi tie priemerné. Ešte nás pár kníh od tohto talentovaného autora čaká a verím, že budú ešte lepšie a že im budem môcť dať plné hodnotenie.

Nakoniec by som tomuto dielku dala 3 lajky. Mrzí ma, že to hodnotenie nie je o niečo vyššie, ale práve za dôvody spomínané vyššie by som ho dať nemohla. Knihu vám aj napriek všetkému odporúčam a dúfam, že sa vám bude páčiť viac ako mne.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu si môžete zakúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára