streda 27. januára 2016

Michal Čierny - Záhada uneseného psa

Detektívny príbeh pre mladých pátračov!

Detektívny prípad malých pátračov 

Prípad detektívnej kancelárie v Modre .

Škola sa končí a na Petra s Janom čakajú dva mesiace sladkého ničnerobenia. Ale aj nuda. Keď Jano navrhne Petrovi, aby si založili detektívnu kanceláriu, súhlasí len preto, aby neurazil najlepšieho kamaráta. Veľmi tej myšlienke neverí, a preto ho skutočne prekvapí, keď získajú prvého klienta. Staršia pani je presvedčená, že jej niekto uniesol psa. 

Prvé podozrenie padne na jej vnuka, ale čím dlhšie detektívi pátrajú, tým je prípad zložitejší a záhadnejší. Mozaika odhalení postupne zapadá do seba a detektívom ide skutočne o život, lebo…


Pokiaľ ste čítali moju recenziu na knihu Zajko, ktorý chce zaspať, tak možno chápete, prečo sa tu ocitla aj táto kniha. Nie je to tým, že by som sa vrátila o pár rokov dozadu za svojím mladším ja, ale preto, že navádzam mladú generáciu na čítanie. Keď som bola mladšia, zbožňovala som sériu Traja pátrači, ale aj Klub záhad. Vtedy mi to prišlo strašne napínavé a zaujímavé. A tak som si povedala, že keď sa to vtedy páčilo mne, prečo by sa to nepáčilo dnešný deťom? Rozprávky sú fajn, no niekedy treba vytiahnuť z vrecka aj voľačo iné, pretože deti môžu ľahko stratiť záujem a vy ste naspäť tam, kde ste byť nechceli. Keď z nich však spravíte malých pátračov, ich pozornosť rozhodne nestratíte. Verte mi.

"Fakt máš detektívnu kanceláriu? spýtal sa neveľmi vysoký brankár, ktorý inkasoval gól."

Michal Čierny pre mňa nie je neznámy autor. Možno poznáte podľa jeho detektívnych kníh, ktoré vyšli vo vydavateľstve Tatran. Kniha pre malých čitateľa bola pre mňa novinka, no myslím, že ju napísal naozaj dobre. Nie som si istá, či by som momentálne dokázala napísať knihu pre malé deti, vžiť sa do ich sveta. Asi by to pre mňa nebola najľahšia úloha. Záhada uneseného psa je však skvelo spracovaná kniha, ktorá okrem jednoduchého, zábavného príbehu (ktorý určite pochopí každé dieťa), obsahuje aj krásne ilustrácie, ktoré príjemne zdobia strany. Pokiaľ ich ukážete deťom (čo ich naozaj poteší) pripravte sa na tie najrôznejšie otázky. Iba som oči vyvaľovala, čo tie deti dokáže napadnúť pri obyčajnom pohľade na ilustrácie. 

"Pokračuj v sledovaní ", odrovnal ho Jano."

Táto kniha sa mi naozaj páčila. Keď prídete do kníhkupectva, je pravda, že tam nie je núdza o knižky aj pre tých najmenších a niekedy váhať, ktorá je teda tá správna. Výhodou tohto útleho 170 stranového diela je, že ho nielen môžete čítať menším ratolestiam, ale si ho môže prečítať aj staršie dieťa, určite poteší hlavne chlapcov. Pokiaľ máte tvorivé dieťa, ktoré rado kreslí a maľuje, môže si napríklad vyfarbiť obrázky v knihe, ktoré sú čiernobiele (hádam vám potom nepomaľuje všetky knihy). Je len na vás ako sa s touto knihou vyhráte, či príbeh obmeníte podľa seba alebo ešte viac zdramatizujete. Ja som si overila, že zaberá na deti v rozmedzí 4 - 6 rokov skvelo, pri príbehu sa zasmejú, zostanú počúvať s úžasom, pýtajú sa vás, skvelo upútate pozornosť a privediete ich k spánku. Celkovo podobné knižky považujem za skvelú voľbu a tento titul vám môžem odporučiť všetkými desiatimi. 

Knihe by som rozhodne udelila 5 lajkov, keďže naozaj nemám čo skritizovať. Jedná sa o milý, ľahký, svieži príbeh s pekným spracovaním, určite môžem odporučiť :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Tatran.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára