pondelok 4. januára 2016

Anna Toddová - After: Sľub

Dokáže sa Hardin zmeniť ?

Tessa sa dozvedá krutú pravdu o začiatkoch jej vzťahu s Hardinom. Už neraz sa presvedčila, že chlapec, ktorého miluje, býva krutý, ale také poníženie nečakala ani v najhoršom sne.

Musí sa zmieriť s tým, že Hardin navždy ostane...Hardinom. Že by sa v ňom až tak veľmi mýlila? Rozum aj blízki jej radia, aby dala od Hardina ruky preč, nebola by prvá, ktorú potupil a odkopol. Kvôli Hardinovi odstavila na vedľajšiu koľaj všetko, na čom jej záležalo – školu, kamarátov, mamu, priateľa... ďalšie sklamanie by nezvládla. Mala by sa zachovať rozumne a vykašľať sa naňho, skôr než sa popáli ešte viac.

No ľahko sa povie, ťažšie spraví, najmä pri pomyslení na vášnivé noci strávené v jeho náručí. Elektrizujúce dotyky. Nenásytné bozky. Hardin sa pred ňou kajá, vie, že sa dopustil najhoršej chyby v živote. Dokáže sa však naozaj zmeniť? Tessu čaká jedno z najťažších rozhodnutí.


Neviem či máte alebo ste ako mladší mali nejakú obľúbenú skupinu, speváka, herca. Ja som síce nikomu takto neholdovala, no Anna svoju vášeň k One Direction vyjadrila pomocou príbehu, ktorý má teda poriadny úspech. Viem, že mnohí ľudia túto skupinu zatraťujú a aj keď ja nie som fanúšička, predsa len sa mi toto spracovanie páčilo. Stále si nie som úplne istá o čom ešte budú ďalšie knihy, no stále jej dávam šancu, pretože som ju vôbec nemusela podceňovať.

"Kimberly sa usmiala, potom sa obrátila a vtisla Christianovi bozk na pery, ktorý trval akosi dlhšie než zvyčajne."

Dej by sa dal zhrnúť proste veľmi jednoducho a krátko. Rieši vzťah dvoch ľudí. To je celé. Každému, kto sa ma na to spýta, poviem, že sa jedná o 2000 stranovú new adultovku. A každý na mňa zostane iba vyjavene pozerať, či si robím srandu, alebo to myslím vážne. Ja som nikdy nemala problém s hrubými knihami, no tu som prvý krát autorku vážne podcenila a do knihy sa mi ani nechcelo začítať. A to by bola teda poriadna zmena. Druhý diel sa mi páčil ešte viac. Hlavnou a zaujímavou zmenou bolo, že mi poriadne liezol na nervy Hardin. Počas prvého diela som ho brala ako normálneho bad boya, ktorý je v každej druhej podobnej knihe. Tento krát však nebol vôbec taký milý, zlatý a úžasný, ale bol to bad boy ako pravý bad boy. Páčilo sa mi, že sa ho Anna rozhodla ukázať v úplne inom svetle a nespravila z neho žiadne neviniatko. Obe postavy boli vynikajúce a vzťah medzi nimi mal iskru, aj keď to nebolo jednoduché a určite ešte potrebujú veľa času, aby sa medzi nimi všetko vyriešilo.

"Prečo, dopekla, nedvíha? Sotva som si položila túto otázku, telefón sa rozvibroval a takmer spadol do vody. Rozosmialo ma to. Netušila som prečo, ale zdalo sa mi to vtipné."

Je pravda, že sa v tejto knihe nachádzalo viacero scén, ktoré boli tak trochu absurdné a niektorým sa môže zdať, že si ich autorka mohla odpustiť. Mne vôbec neprekážali, práveže som mala pocit, že knihu obohatili. Nie je jednoduché napísať 600 strán, ktoré budete čítať s nadšením. Ani raz sa mi nestalo, že som knihu odložila za to, že by ma nebavila, ale za to, že som proste musela (treba aj spať, jesť, ísť na WC). Tento príbeh by sa dal už ukončiť pred tým, ale páči sa mi, že si autorka ešte necháva načas a som zvedavá, čo prinesie ďalšia kniha. Viem, že mnohých z vás odrádza najmä počet strán a to, že sa jedná o tetralógiu, no podľa mňa táto séria má niečo do seba. Neoznačila by som ju za úplne najlepšiu, akú som čítala, no zatiaľ ma milo prekvapilo a okrem pár nedostatkov jej nemám čo vytknúť. Neobsahuje nejaké hlbšie ponaučenia, myšlienky, objaví sa nejaké klišé, no aj napriek tomu je to jedna z najlepších fan fiction aké som čítala (aj keď ich nebolo veľa).

Rozmýšľala som, či dať knihe plné hodnotenie, keďže mala nejakú chybičku, ale prekonala moje očakávania a tak ostávam pri 5 lajkoch. Pochvalu by som chcela dať aj pani prekladateľke, ktorá zvládla skvelú úlohu.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete zakúpiť TU.

2 komentáre:

  1. Knihu jsem četla už tak dva roky zpátky, ještě v původním znění na wattpadu. Ze začátku mi přišla vcelku dobrá. Četla jsem ji dnem i nocí, jelikož na mém pidi mobilku jsem jednu stranu četla pět minut.
    Postupem času mě to však už omrzelo. Už mi to přišlo absurdní, jak se nestále k sobě vracejí. Jednou se rozejdou a za týden už jsou zase spolu. Musím říct, že jsem došla až na konec druhého dílu, kde jsem to už vzdala.
    Ale svou recenzí jsi mě znovu navnadila, abych si to přečetla znova. Přeci jenom, už jsem to nějakou dobu neviděla, a tak už mám možná jiný názor :)

    Lehce zapomenutá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Možno áno mne sa to tiež veľa krát stalo, že sa mi najskôr kniha vôbec nepáčila a potom hej alebo naopak, tak sa ti možno teraz zapáči :)

      Odstrániť