piatok 24. júla 2015

Príbeh dámy X - A. J. Molloy

Príbeh plný vášne a erotiky!

Dvadsaťdvaročná študentka X (tak ju všetci prezývajú) prichádza do Neapola, kde chce pracovať na svojej diplomovej práci. Jej takmer osudové stretnutie so záhadným mužom, grófom Roscarrickom zmení všetky jej plány. 

Jeho zdanlivý nezáujem v nej vyvoláva ešte väčšiu túžbu. Kto je ten neodolateľný muž a čo pred ňou tají? Čím viac času s ním X trávi, tým väčšia vášeň ju spaľuje. 

Dokáže X odhodiť všetky svoje zábrany a oddá sa tajomnému kultu? 

Podstúpi najvzrušujúcejší a zároveň zničujúci erotický obrad?

Príbeh dámy X som zaregistrovala hneď, keď už dosť dávno vyšiel. Pamätám si, že práve vtedy bol taký bum, keď vládlo Päťdesiat odtieňov a tak som sa bála, že táto kniha bude opäť raz len to isté. Nebudem vám klamať, keď si prečítate anotáciu, naozaj to vyzerá, že to bude to isté. Práve preto som sa aj tak bála tohto dielka. Pri podobných erotických knihách ste si už určite všimli, že originálna zápletka sa vyskytne málokedy, a preto je dôležité, ako daný autor knihu napíše. Momentálne som ešte tak trochu zmätená, pretože toto dielko bolo proste... divné.

"Verejné podrobenie sa. Je to skutočne prvé z mystérií?

Aby som sa hneď na začiatku vyjadrila, prečo som taká zmätená a ťažko hľadám správne slová, táto knižka bola asi tá najzvrhlejšia a najčudnejšia erotická romanca, akú som kedy čítala. Vážne, kam sa hrabe Christian? Ten je ešte úplné neviniatko a v pohode chlapík. Najhoršie na všetkom bolo, že pri Päťdesiatich odtieňoch alebo pri ostatných knihách, väčšinou pochýb konanie hlavného hrdinu, ktorý má isté potreby. Tu som však vôbec nepochopila, čo k tomu nášho grófa viedlo. Celé mi to prišlo strašne absurdné a až moc divné, nevedela som, či sa mi nad tým oplatí pozastavovať alebo to mám nechať radšej tak a brať to proste ako súčasť deju. Čo sa týka erotiky, tak tá srší asi z každej strany, toto dielko je ňou až preplnené. Nejako extra mi to nevadilo, dalo sa to čakať, len správanie X bolo tak trochu prehnané. Keď zbadala grófa R. pomaly hneď si ho predstavovala ako ho opiera voľakde o stenu, dobre, že sa naňho nevrhla hneď. 

"Znova ho škrabnem. Milujem aj nenávidím ho."

Dej sa neťahá, no nemá ani nijako extra rýchly spád. Väčšie drama sa začne diať až na konci čo zachráni ten menej vydarený začiatok. Čo mi však najviac vadilo boli siahodlhé opisy. Taliansko je krásne a keď autor raz za čas niečo spomenie, prečo nie, ale výklad o umení a histórii nepotrebujem, keby hej, kúpim si nejakú inú literatúru. Navyše bola X dosť hlúpučká. Najviac sa to asi ukázalo, keď robila prácu o mafii do školy a rovno nakráčala za grófom a spýtala sa ho, či je aj on jej súčasťou. WTF? Jasné, že len tak nenabehnete za niekým a nespýtate sa ho, či je mafián? Podobných situácií bolo v knihe naozaj veľa a ja som si len mohla trieskať hlavu o stenu. Kniha nebola úplne najhoršie čítanie, no zaraďuje sa skôr medzi priemerné knihy, keď sa neviete rozhodnúť, či sa vám vlastne dielo páči, alebo je dosť zlé. Ja som stále balansovala niekde medzi, svetlé okamihy striedali tie horšie, raz ma dej bavil, potom to prerušili tie otrasné opisy. 

Knihe preto nakoniec udeľujem 3 lajky. Od príbehu som čakala možno niečo viac, niečo iné a keby v nej nebolo toľko opisov a naša hlavná hrdinka by mala aspoň trochu rozumu, moje hodnotenie by bolo lepšie. Dielko vám aj napriek tomu odporúčam, možno sa vám zapáči viac :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment. Knihu nájdete TU.

6 komentárov:

  1. No názor mám veľmi podobný ako ty. :) X bola hlúpa dosť, naozaj sa zastavoval rozum nad ňou, no a samotné mystéria boli.. divné :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej ani ja som nevedela, ktoré iné slovo ako divné by to lepšie vystihlo :)

      Odstrániť
  2. Čo sa týka tejto knihy, tak ja k nej pociťujem menší odpor. Nechápem ako som si mohla myslieť, žeby to mohlo byť dobré. Absolútne som nechápala ako som si mohla myslieť, že táto kniha by bol dobrý vianočný darček pre mňa :D Takže už dva roky sa ju snažím niekde skryť v poličke, aby ju nik nevidel. Táto kniha mi príde totálne zvrhlá a celé tie mystérie..... no jedna horšia než tá druhá :D Sa pamätám ako som, niektoré veci musela predýchavať, pretože to bolo na mňa priveľa a jednoducho sa čudujem, že som to vôbec dočítala :D Takže, vždy, keď idem čítať nejakú knihu tohto žánru, tak sa modlím, aby to nebolo tak zvrátené a choré ako Príbeh dámy X :D
    btw X by som nenazvala dámou, ale tak OK :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj na mňa a to som už čítala veľa podobných kníh, toto ma úplne zmiatlo :) a btw máš pravdu :)

      Odstrániť
  3. Skvělá recenze :) Knížku jsem četla a mám stejný názor :) Ta mystéria byla přitažená za vlasy :D

    OdpovedaťOdstrániť