nedeľa 22. júna 2014

Tento muž - Jodi Ellen Malpasová

Vitajte v jeho zmyselnom svete !

Keď mladá bytová architektka Ava O’Sheaová prijme pracovnú ponuku, netuší, čo ju v luxusnom hoteli s názvom Zámok čaká. Najskôr bežná konzultácia s nafúkaným, nudným vidieckym snobom s cigarou v ruke. Napriek očakávaniu tam však stretne Jesseho Warda, zničujúco príťažlivého, veľmi sebavedomého plejboja, ktorý vyhľadáva erotické dobrodružstvá a neuznáva pritom nijaké hranice. Okamžite medzi nimi preskočí iskra. Ava sa k Jessemu nechce citovo pripútať, ale nedarí sa jej ovládnuť obrovskú túžbu, ktorú v nej prebudil. Vie, že tento muž jej napokon zlomí srdce, a inštinkt jej našepkáva, aby od neho ušla, kým to ešte dokáže. Lenže Jesse sa jej nechce vzdať. Aj on po nej túži a je rozhodnutý získať si ju za každú cenu.

Tento muž je kniha, ktorá ma zaujala hneď na prvý pohľad dokonalou obálkou. Už podľa obálky som presne vedela o čom kniha bude. Keďže Fifty shades nezavrhujem, rozhodla som sa siahnuť aj po knihe Tento muž. Je všeobecne známe, že autorky v poslednej dobe veľmi radi siahajú a do knihy zapájajú sex. Veľa sexu. Niekedy až príliš. Keď to však autorka vie a kniha nepôsobí iba lacným dojmom, čitateľ si ju môže užiť. Horšie je, že je len málo autoriek, ktoré to vedia a tak je množstvo kníh, ktoré proste nestoja za nič. Bola som hrozne zvedavá kam teda zaradím Jodi. Pre jej (aj moje) dobro, to však dopadlo dobre. Veľmi dobre.

"Naježila som sa. Tá krava sa mi ani trochu nepáčila. Čo na nej Ward videl okrem našpúlených pier plných botoxu a nápadných silikónových pŕs."   

Jesse Ward je egocentrický maniak, ktorý musí mať všetko pod kontrolou. Výnimkou nie je ani mladá interiérová dizajnérka Ava, ktorá nečakane vstúpi do jeho života. Jesse postupne zisťuje, že asi prvý krát v živote mu záleží aj na niekom inom ako na sebe.

Pokiaľ ste číali Fifty určite by ste presne vedeli vymenovať vlastnosti Christiana. Jesse nie je vôbec iný, dokonca by som povedala, že je jeho dvojnásobne intenzívnejšou a majetníckejšou verziou, ktorá sleduje každý váš krok - presnejšie Avin, ktorá sa snaží od Jesseho držať čo najďalej, pretože dobre vie, že Jesse nie je zrovna chlap pre ňu. Ako to však už býva, rozum zatieni srdce a chémia a Ava sa predsa len od Jesseho nebude chcieť držať ďalej (skôr čo najbližšie). 

Prečo vlastne túto knihu čítať? Ťažko povedať. Pokiaľ beriete každú knihu smrteľne vážne, zamýšľate sa nad každou scénou a hľadáte nejakú strašne zmysluplnú pointu, tak vám asi táto kniha bude poriadne liezť na nervy. Pokiaľ však hľadáte v knihe skôr nejakú akciu, napätie, nepotrebuje extra pointu a ani vás nezožierajú nejaké nepodstatné strany, tak vás bude táto kniha baviť. Pravdaže sa ešte treba vedieť preniesť nad erotiku, ktorej sa autorka rozhodla zakomponovať do tejto knihy až príliš (miestami). Niekedy už to množstvo sexu liezlo aj mne na nervy a aj napriek tomu, že to autorka vie a tieto scény nie sú vôbec také trápne (ako v mnohých iných knihách), bolo ich miestami strašne, strašne veľa.

"Zastali sme pred budovou, kde máme kanceláriu, ale dosť ďaleko, aby ma nikto nevidel vystupovať z Jesseho Astona Martin."

Aj keď to zatiaľ vyzerá, že sa kniha točí iba okolo sexu, pravdou je, že sa vlastne okolo všetkých tých erotických scén rozvýja veľmi zaujímavý a napínavý príbeh, ktorý teda autorka počas knihy poriadne zdramatizovala a na povrch vyliezali postupne nové a nové tajomstvá. Autorka presne vedela čo kde chce mať, zamerala sa aj na vedľajšie postavy, ktoré sa síce neocitlii na stránkach knihy často, ale aspoň trošku obohatili celý príbeh, aj keď do neho nejako výrazne nezasiahali.

Čo sa týka Avy a Jesseho nie sú typický romantický pár, pri ktorom dúfate v krásny happy end a kopu milých zlatých detí. Jesse mal svoje pozitívne momenty, kedy sa správal strašne romanticky a milo a všetky ženy určite vzdychali, že aký je rozkošný, no predsa len to bol egocentrický maniak, ktorý by najradšj dal Ave do zubu nejaký čip, aby presne vedel čo robí, kde je, s kým je, ... Aby sa vám celé to šialenstvo zapáčilo, musíte to proste brať s nadhľadom. Mne sa to podarilo a kniha sa mi páčila. Keď sa pozriem naokolo a predstavím si všetky tie romanticko - erotické 150 stranové knihy, ktoré nemajú žiadnu podstatu, no autorka si myslí, že to bude prelomové dielo, ktoré zaujme všetkých, je mi až do plaču. Preto som strašne rada, keď sa na scéne objaví kniha, ktorá ma dokáže vytrhnuť z tej biedy a ubezpečí ma, že ešte existujú autorky, ktoré vedia napísať kvalitné dielo s množstvom erotických prvkov bez toho, aby kniha vyznela lacno a povrchne (aspoň teda nie úplne :)).

"Priblížil sa k nám obrovský vyhadzovač s vyholenou hlavou. Šťuchla som do Kate, aby som ju upozornila na blížiace sa nebezpečenstvo."


Nebyť toho veľkého množstva erotických scén, ktoré niekedy boli až zbytočé, dala by som knihe plný počet. V tomto prípade však jeden lajk sťahujem a pevne verím, že druhý diel bude ešte lepší (už sa naň veľmi teším). 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu nájdete v ich internetovom kníhkupectve TU.

1 komentár: