sobota 26. októbra 2013

Katarína Soyka - Vlčí brat

Skvelá, v poradí už tretia, kniha od Kataríny Soyky

Fantasy, v ktorej sa bojuje, čaruje a nie každé zviera má iba jednu podobu. Čarodejnica Zuna uniká z rodnej dediny. Pred prenasledovateľmi sa ukrýva v lesoch, kde stretáva túlavého psa. S jeho pomocou nachádza útočisko u starej ženy a jej vnuka Rovena. Ani čary jej však proti mocnému Korchovi nepomôžu a dostáva sa do zajatia. Odhaľuje Korchovo desivé tajomstvo, využíva záujem zo strany miestneho kráľa a balansuje na hrane medzi láskou a bojom o život. A potom sa všetko ešte len začína.
Vlčí brat je kniha z pera Kataríny Soyky, ktorá má na konte už dve knihy - Lokaja a Sklený vrch. Knihy tejto autorky boli ešte donedávna pre mňa veľkou záhadou, no teraz musím uznať, že som rada, že som sa nakoniec dostala ku knihám tejto slovenskej spisovateľky, ktorá určite všetkých prekvapila, keď si založila vlastné vydavateľstvo Hydra, v ktorom nájdete okrem Soykiných knižiek aj mnohé iné, ktoré určite nezostanú bez povšimnutia.
Pravdu povedať, nerada sa púšťam do slovenských fantasy knižiek, pretože sa mi zdá, že kvalitou o dosť zaostávajú za našimi zahraničnými susedmi. Vždy sa však teším, keď sa na scéne objaví niekto, kto sa mi snaží môj názor zmeniť. Knihám z vydavateľstva Hydra som sa rozhodla dať šancu, pričom som dúfala, že práve oni by mohli zmeniť môj názor. A či tomu tak bolo? Dá sa povedať, že sa o to kvalitne pokúsili :)
Príbeh sa točí hlavne okolo Zuny, ktorá bola nútená utiecť zo svojej rodnej dediny, pretože prezradila svoje dlho ukrývané tajomstvo. Na svojej ceste stretne psíka, ktorý bol vo veľmi zúboženom stave. Podarí sa jej ho však ošetriť a tak môžu ďalej putovať spolu, až kým sa nedostanú do domu starej ženy a jej vnuka Rovena. A práve od teraz to bude naozaj zaujímavé. Určite vám už všetkým došlo, že to s Rovenom a Zunou nebude len tak, za čo som bola mimoriadne vďačná, keďže si na romantické scény v knihách dosť potrpím. Celkovo sa podľa mňa dej pekne posúval dopredu a aj napriek nejakým hluchým miestam som si čítanie celkom užila. Veľkým prekvapením bol pre mňa jazyk knihy, ktorý mi tak trochu nesedel k Zune. Okrem toho sa však v knihe nenáchadzalo nič také, čo by mi jej čítanie kazilo. Okrem deja, ktorý sa ťahal veľmi plynulo, autorke dávam veľké plus za koniec, ktorý bol určite jednou z najdynamickejších scén v knihe. Za povšimnutie určite stojí aj prostredie, ktorá autorka dokonale vykreslila a charaktery, s ktorými som sa úplne stotožnila a ktoré mi do knihy mimoriadne pasovali.

Kataríne by som nakoniec udelila 4 lajky. K dokonalosti tejto knihe ešte niečo chýbalo, no ja verím, že to autorka v najbližšej knihe ešte napraví. Pokiaľ máte radi slovenské knihy a máte chuť na nejakú oddychovku, určite si túto knihu prečítajte. Aj keď je to pomerne útla knižka, určite zaujme mnohých čitateľov :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Hydra. Knihu si môžete zakúpiť, za úplne skvelú cenu, TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára