sobota 12. marca 2022

Riziko - Elle Kennedyová

 Aké riziko je človek ochotný podstúpiť pre lásku?

Brenna je ostré dievča, aspoň to všetci tvrdia. Nepoddáva sa strachu a názor druhých je jej ukradnutý. Drží sa však jedného pravidla. Nikdy nespí so súpermi. Ako dcéra trénera briarského hokejového tímu by sa s rivalom nezaplietla za žiadnu cenu. Žiaľ, osud vie byť krutý a Jake Connelly je presne ten prípad. Brenna ho však zúfalo potrebuje, aby jej pomohol získať vysnívanú stáž, a ten nafúkanec jej to vôbec neuľahčuje. Arogantný, otravný, aj keď výnimočne príťažlivý harvardský útočník Connelly má predstierať, že je jej frajer. A za každé falošné rande požaduje jedno skutočné. Z chodenia s Jakom Connellym nemôže vzísť nič dobré. Otec by ju pretrhol a kamaráti zatratili, ibaže v stávke je Brennina budúcnosť. No určite sa doňho nezaľúbi. Také riziko nepodstúpi!
Na knihu Riziko som sa tešila vo chvíli, ako som dočítala prvý diel série Briar U - Lov. Opäť sme sa ocitli v starom známom hokejovom prostredí, tentokrát však sledujeme už novú generáciu hrdinov. Riziko je voľným pokračovaním a prináša príbeh dvoch postáv, s ktorými sme mali česť už v prvom dieli. Brennu sme mali možnosť spoznať pomerne dobre, Jake bol spomenutý len okrajovo. Obaja z nich sú však veľmi výrazné a známe osobnosti, preto som na ich príbeh bola mimoriadne zvedavá. Aj napriek tomu, že ide o voľné pokračovanie a knihu môžete čítať aj bez toho, aby ste mali pred tým prečítaný prvý diel, odporúčam vám najskôr prečítať si Lov. Oveľa lepšie vám dajú niektoré súvislosti zmysel. Tak isto odporúčam mať najskôr prečítanú sériu Off Campus, keďže v knihách sa vyskytuje viacero narážok na túto sériu. A aké riziko teda prinieslo Riziko?
 
"Ktovie, ako sa iní ľudia vyrovnávajú s tým, že sa za nich rodičia hanbia."
 
Ako som už spomínala, autorka sa rozhodla zamerať na Brennu a Jaka. Brenna ako dcéra hokejového trénera to nemá vôbec jednoduché. Každý jej krok je poctivo hlásený jej otcovi a užívať si vysokoškolský život pod jeho nenápadným dozorom nie je vôbec jednoduché. Jake Connelly je očarujúci hokejista, za ktorým si idú ženy zlámať nohy. Keďže však hrá za opačný tým, ako trénuje jej otec, nemôže si Brenna ani dovoliť na neho myslieť. Lenže osud to zariadi inak a skríži ich cesty. A pre Brennu bude poriadne ťažké brániť sa šarmu tohto sexy hokejistu, ktorý za tvrdým vonkajškom skrýva oveľa viac, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Neviem, ako to Elle robí, ale každá postava, ktorú vytvorí, má úžasný a zaujímavý charakter. Ešte som sa nestretla s tým, že by ma niektorá jej postava nudila. Tobôž, čo sa týka mužských predstaviteľov. Veľmi som sa preto potešila, keď som zistila, že príbeh bude z dvoch pohľadov. Mali sme tak možnosť sledovať dva rôzne uhly pohľadov, čo príjemne posúvalo celý príbeh dopredu. Autorkin štýl je veľmi rýchly, svieži, už som si pri nej zvykla na kvalitné čítanie. Od prvých strán vás vtiahne do deja, bez zbytočných okolkov rozohrá zápletku a vy tak od prvých riadkov hltáte príbeh. Priznám sa ale, že v tomto prípade sa mi prvýkrát stalo, že som počas čítania dostala akýsi blok. Mala som pocit, že 2/3. knihy nebola napísaná až tak dobre, ako som pri nej zvyknutá a príbeh začal stagnovať. Zo začiatku ho rozbehla naozaj dobre, ale potom, ako keby jej došli nápady a nič zaujímavé sa pár desiatok strán nedialo a príbeh sa začal znovu rozbiehať až ku koncu. Knihu som viackrát odložila nabok, dokonca som začala čítať aj inú. Nevedela som sa pri nej tak odreagovať. Práve slabšia stredná pasáž spôsobila, že som sa nevedela úplne začítať a nemala som preto problém knihu odložiť nabok a vrátiť sa k nej až po pár dňoch.
 
"Zavolať mu bol veľmi zlý nápad. No aj tak som to spravila."
 
Romantická zápletka bola opäť dokonalá. Ako sme zvyknutí, iskry lietali na každú stranu, nechýbali romantickejšie aj šteklivejšie pasáže, takže každá čitateľka si určite príde na svoje. Veľkou výhodou Elle je, že aj erotické scény vie napísať bravúrne a nepôsobia trápne či lacno. Práve s týmto sa stretávam v mnohých knihách a vie mi to poriadne pokaziť dojem z čítania. Našťastie to nie je problém Elle. Tak isto oceňujem, že nezanevrela ani na ďalšie postavy, s ktorými sme sa už stretli alebo na ktoré sa bližšie pozrieme v ďalších dieloch. Osudy všetkých sa navzájom preplietajú a vytvárajú krásnu slučku rozmanitých príbehov. Navyše, častokrát sa za fasádou mnohých skrývajú nejaké tajomstvá, bolestivé spomienky, či len skryté vlastnosti, ktoré by ste u nich ani zďaleka nehľadali. Často sa mi aj stane, že sa pri jej knihách zamýšľam nad mnohými životnými etapami. Jej knihy totiž nie sú len príjemnými, romantickými oddychovkami, ale skrývajú v sebe aj rôzne etapy života, ktoré si musíme prejsť a ktoré nie sú vždy jednoduché. 

Riziko hodnotím ako veľmi kvalitné druhé pokračovanie, ktoré však obsahovalo isté chybičky krásy. Autorke ako keby trošku došla tvorivá niť, našťastie sa však opäť objavila. Postavy, romantická zápletka, hokejové zápasy, vysokoškolské prostredie, prepojenie s predchádzajúcimi dielmi,  štýl, jazyk - všetko bolo zvládnuté perfektne, škoda len toho hluchého miesta, ktoré mi neumožní dať plný počet lajkov. Aj napriek tomu však rozhodnem nie som sklamaná a považujem to za pomerne malé mínus voči ostatným kvalitám, ktoré kniha ponúkla.

Váhala som, aké hodnotenie zvoliť, ale nakoniec som sa rozhodla pre tri lajky, keďže viem, že Elle to vie aj o mnoho lepšie. Už teraz sa však teším na ďalší diel, v ktorom sa pozrieme na Huntera. Hunter je poriadne číslo a o to viac sa teším, aká jazda nás s ním čaká. Pokiaľ máte chuť na príjemnú oddychovku, rozhodne siahnite po tomto titule. Vôbec nevadí, pokiaľ hokej nie je váš obľúbený šport.
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára