štvrtok 25. júna 2020

Selah - Nechcená nevesta - Anna Bright

Selekcia v novom a lepšom šate?

Román inšpirovaný najmilovanejšími rozprávkami a najsrdcervúcejšími príbehmi o strhujúcej láske. 

Selah je jediná dcéra vládcu Potomacu a dobre vie, že jej povinnosťou je nájsť si partnera hodného zasadnúť na trón. Keď ju vysnívaný snúbenec ponižujúco odmietne, jej nevlastná matka vyrukuje s nepredstaviteľným riešením: prinúti Selah plaviť sa na druhý koniec Atlantiku, kde si má nájsť nového ženícha. Podpalubie jej lode však neukrýva len macochine intrigy... V stávke je oveľa viac ako to, či Selah nájde svoje šťastie. Domov sa totiž smie vrátiť len so snúbencom po boku.
Už od vydania knihy Nechcená nevesta som len odpočítavala dni, kedy sa konečne budem môcť pustiť do jej čítania. Na Selah som našla množstvo pozitívnych recenzií, ktoré ma lákali, aby som jej dala šancu. Už od začiatku jej vydania začala byť automaticky prirovnávaná k Selekcii - veľkému fenoménu, ktorý zasiahol celú čitateľskú sféru (dokonca sú už informácie aj o filmovom/seriálovom spracovaní). Bola som zvedavá, či sa Selah Selekcii vyrovná, alebo ju dokonca prekoná. Musím však uznať, že ani jedno nesplnila.
 
"Dotýkala som sa ho zľahka bruškami prstov vzadu na krku, cítila som jeho teplú pokožku a vlhké končeky vlasov."
 
Selah sa o svoju budúcnosť nebála až do okamihu, keď dostala, ľudovo povedané, poriadne zahanbujúce kopačky. Na tom by nebolo nič až také strašné, keby ju jej mama nenútila do čo najskoršieho vydaja s niekým iným. Intrigánska nevlastná mama má však za lubom viac, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať a my sa tak ocitáme v poriadne zamotanej sieti mnohých klamstiev. Alebo ani až tak nie. Už od začiatku som bola sklamaná, pretože som mala pocit, že sa poriadne nič nedeje. Podľa anotácie som čakala veľké intrigy, klamstvá, zrady, zamotanú zápletku, no namiesto toho sa príbeh ťahal ako žuvačka. Začiatok bol mimoriadne pomalý a natiahnutý, až som mala približne v polovici knihy pocit, že ju hádam ani nedočítam. Našťastie sa príbeh aspoň trošku rozbehol a druhá polovica bola už o niečo zaujímavejšia. Zaujímavým prvkom, ktorý osviežil dej, bolo putovanie hlavnej hrdinky. Príbeh sa neodohráva iba na jednom mieste a my tak máme možnosť navštíviť rôzne kúty sveta. O niečo horšie na tom bol už opis fantasy prostredia, ktoré si autorka vymyslela. Niektoré súvislosti som skoro vôbec nepochopila a mala som pocit, že aj samotná autorka sa tak trošku stráca v tom, čo chcela vytvoriť. Niektoré veci sa snažila až príliš prekombinovať a vznikol z toho jeden veľký chaos. Je cítiť, že kniha je autorkinou prvotinou a že jej chýba istý logický sled.

Oveľa lepšie na tom boli postavy a romantická zápletka. Tá nebola vôbec silená, naopak, pôsobila veľmi vkusne a nenásilne. Z anotácie som mala pocit, že jednotlivé stránky ňou budú doslova presýtené, no opak je pravdou. Romantická línia zohráva dominantnú rolu, ale neunudí ani nepohltí vás. Tak isto by som vyzdvihla aj postavy. Aj keď bola Selah zo začiatku trošku naivná, postupne sa začala vyvíjať a bolo cítiť, že ju svet mimo paláca začína okresávať. Veľkú pochvalu si zaslúžia aj nádejní manželia. Mnohí z nich boli doslova čarovní a aj ja sama by som si vedela vybrať. Výhodou boli aj krátke kapitoly bez zbytočných opisov. Autorka využíva obľúbené ja rozprávanie, pričom prevažujú krátke vety. Trošku iritujúce pre mňa boli niektoré preložené výrazy, ktoré mi nezapadali do úplného kontextu a nehodili sa mi do vyjadrovacieho jazyka. Keďže som však nečítala knihu v origináli, neviem presne posúdiť, aké boli pôvodné anglické výrazy. 
 
"Naše bozky a priznania celkom prelomili môj ostych."

Knihu by som hodnotila ako zlatý stredný priemer. Boli tam pasáže, ktoré sa mi páčili, ale aj také, ktoré by som najradšej vyškrtala. Celkovo som od knihy očakávala viac a zostala som po jej prečítaní sklamaná. Zaradila by som ju medzi oddychové čítanie, ktoré vás nezdvihne zo stoličky, ale zároveň vás môže milo prekvapiť.
 
Pokiaľ máte chuť na romantický fantasy príbeh s nádychom histórie a vyšších spoločenských vrstiev, rozhodnete siahnite po tomto titule. Pevne verím, že sa vám kniha bude páčiť ešte viac ako mne a že pri pokračovaní bude moje hodnotenie o niečo vyššie. Autorka aj príbeh rozhodne potenciál majú, treba ho len lepšie využiť.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu si môžete zakúpiť TU.

6 komentárov:

  1. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť
  2. najlepším kúzelníkom kúziel do roku 2020 je Dr. Adeleke, veľký čarodejník z Afriky. Chcem mu pomocou tohto média poďakovať za to, že mi vrátil moju ženu, povedal mi iba to, aby som poskytol veci potrebné pre kúzlo a ktoré som urobil, a on mi povedal, že po dostal položky za 24 hodín, začnem vidieť výsledok a naozaj je človek podľa jeho slov, kontaktujte ho dnes a nechajte svoj problém vyriešiť. E-mail: aoba5019@gmail.com alebo ešte lepšie Whatasapp him on +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Po 7 rokoch vzťahu s mojím priateľom začal môj priateľ chodiť s inými dievčatami a prejavoval mi studenú lásku, niekoľkokrát sa mi vyhrážal, že sa so mnou rozíde, ak sa ho odvážim spýtať sa na jeho pomer s inými dievčatami, bola som úplne zničená a zmätená, ale vždy som bola optimistická, že sa veci zmenia, pretože svojho priateľa milujem z celého srdca. našťastie môj starý priateľ mi povedal o kúziel na internete s názvom DR.Ayo, ktorí pomáhajú ľuďom s ich vzťahovými a manželskými problémami pomocou síl lásky Kúzla, Najprv som pochyboval, či niečo také niekedy existuje, ale rozhodol som sa tomu dať skúste a našťastie pre mňa, ja a DR. Ayo žije v tom istom meste, takže som ho navštívil v jeho apartmáne s mojím priateľom ... DR. Ayo je taký skvelý muž, povedal mi všetko, čo som potreboval urobiť, a tiež skontroloval spojenie medzi mnou a mojím priateľom, takže mi pomohol vyčarovať kúzlo lásky a do 48 hodín sa môj priateľ ku mne vrátil a začal sa mi ospravedlňovať. prestal chodiť s dievčatami a je so mnou navždy a naozaj. slová nedokážu opísať, aký som vďačný DR Ayovi. prosím, snažte sa ho kontaktovať v prípade akýchkoľvek vzťahov. whatsapp ho na +2347055691377 ALEBO e-mail: drayospell@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Volám sa Tonia Anderson, som zo Štátov, presnejšie z okresu Suffolk. Dnes som tu, aby som svedčil o dobrej práci, ktorú doktor Ayo vykonal v mojom živote, nikdy som nevedel, že veľkí muži ešte existujú, kým som ho nenašiel. Posledné 3 roky som trpel zlomeným srdcom, môj partner, do ktorého som investoval, ma podviedol s mojím najlepším priateľom na manželskej posteli, ešte som sa spamätal z tohto hrozného šoku a potreboval som pomoc, aby prestal podvádzať. Môj priateľ ma nasmeroval k tomuto čarujúcemu doktorovi Ayovi. Najprv som o ňom pochyboval, ale keď sa veci dostali ďalej, musel som mu dať svoju dôveru a urobil som presne to, čo mi povedal. Odvtedy som bol celý svoj život šťastný a môj milostný život s mojím partnerom bol taký úžasný a toto všetko sa udialo do 48 hodín od skontaktovania sa s Dr. Ayom. Môžete tiež potrebovať jeho pomoc na čokoľvek a tu sú jeho kontaktné informácie. Email:drayospell@gmail.com Call/text/WhatsApp +2347055691377
    alebo ho viber

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Hej, som taká nadšená, že moje rozbité manželstvo bolo obnovené a môj manžel je späť po tom, čo mňa a naše 2 deti opustil kvôli inej žene. Po 8 rokoch manželstva sme sa s manželom hádali, až ma nakoniec opustil a presťahoval sa do Kalifornie za inou ženou. Mala som pocit, že môj život sa skončil a moje deti si mysleli, že svojho otca už nikdy neuvidia. Snažila som sa byť silná len pre deti, ale nedokázala som ovládať bolesť, ktorá sužovala moje srdce, moje srdce bolo plné bolesti a bolesti, pretože som bola skutočne zamilovaná do svojho manžela. Každý deň a noc na neho myslím a vždy si želám, aby sa ku mne vrátil, bol som naozaj nahnevaný a potreboval som pomoc, tak som hľadal pomoc online a narazil som na webovú stránku, ktorá mi navrhla, že Dr. Ayo môže pomôcť získať bývalého späť rýchlo . Tak som cítil, že by som to mal skúsiť. Kontaktoval som ho a povedal mi, čo mám robiť a ja som to urobil, potom pre mňa urobil (kúzlo lásky). o niekoľko dní neskôr mi môj manžel skutočne zavolal a povedal mi, že mu ja a deti tak veľmi chýbame, je to úžasné!! Takto sa v ten istý deň vrátil s toľkou láskou a radosťou a ospravedlnil sa za svoju chybu a za bolesť, ktorú spôsobil mne a deťom. Takže od toho dňa bolo naše manželstvo silnejšie ako predtým, a to všetko vďaka Dr. Ayovi. je taký mocný a rozhodol som sa podeliť sa o svoj príbeh na internete, že Dr. Ayo je skutočným a mocným čarodejníkom, o ktorého sa budem vždy modliť, aby dlho žil, aby pomohol svojim deťom v čase problémov, ak ste tu a potrebujete svojho bývalého alebo svojho manžel sa presťahoval k inej žene, už neplač, kontaktujte tohto mocného čarovača hneď teraz. Tu je jeho kontakt: Pošlite mu e-mail na adresu: drayospell@gmail.com, môžete mu tiež zavolať alebo si ho pridať na Whats-app: +2347055691377 alebo viber

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Volám sa CLARA JAMES. Chcem poďakovať doktorke Ayo za to, že mi priviedla späť môjho bývalého manžela. Nikto ma nikdy nedokázal presvedčiť, že list, ktorý sa chystám napísať, bude jedného dňa skutočne napísaný. Bol som najväčší skeptik na svete. Nikdy som neveril na magické kúzla alebo niečo podobné, ale spoľahlivý zdroj (veľmi blízky spolupracovník) mi povedal, že Trust je veľmi oddaný, nadaný a talentovaný človek. Bola to jedna z najlepších vecí, aké som kedy zažil. hotový. Môj milostný život bol v troskách; Mal som za sebou dva rozvody a bol som na pokraji tretieho. Jednoducho som nedokázala čeliť ďalšiemu rozvodu a chcela som sa viac snažiť, aby náš vzťah fungoval, no môjmu manželovi to zrejme nevadilo. a znova sa so mnou rozišiel. Bol som zmätený a nevedel som, čo mám robiť, skôr sa dostali do kontaktu s Dr. Ayom. Urobil kúzlo lásky, vďaka ktorému sa môj manžel vrátil ku mne. Teraz sme so sebou veľmi spokojní. Dr Ayo ho prinúti uvedomiť si, ako veľmi sa milujeme a potrebujeme. Tento muž je SKUTOČNÝ a pre dobro. Môže vám tiež pomôcť napraviť váš nefunkčný vzťah. Mám späť svojho manžela! Bolo to ako zázrak! Zrazu chcel ísť do manželskej poradne a v milostnom živote sa nám darí veľmi, veľmi dobre. kontaktujte e-mail drayospell.com alebo pošlite SMS alebo si ho pridajte na WhatsApp na: +2347055691377 alebo jeho viber

    OdpovedaťOdstrániť