streda 11. marca 2020

Krvavec - Crystal Smith

Čo všetko si vyžadujú kúzla?

Najočakávanejšia YA fantasy kniha roka! Prvý diel trilógie Zväzky mágie. 

Princezná Aurelia vidí duše mŕtvych a praktizuje krvavú mágiu. Hoci na hlave nosí korunu, za takéto prehrešky by mohla skončiť na hranici, kde by ju upálili ako čarodejnicu. Preto v prestrojení za slúžku utečie do susedného kráľovstva. Pocit šťastia z novonadobudnutých priateľstiev, z lásky k tajomnému cudzincovi a zo slobodne praktizovanej mágie však netrvá dlho. Aurelia sa zapletie do niekoľko storočí trvajúcej mocenskej hry a hrozí jej, že stratí omnoho viac než len korunu…
Krvavec je jednou z tých kníh, ktorá vzbudí obrovský záujem hneď po vydaní. Priznám sa, že som sa naň tešila od momentu, ako som sa dozvedela, že sa ho dočkáme v slovenskom preklade. V zahraničí žal jeden úspech za druhým a na internete som naň našla množstvo pozitívnych recenzií. Priznám sa, že len málokedy si zisťujem informácie o knihách dopredu, no pri tomto titule som urobila výnimku. Prečítala som toľko kladných hodnotení, že moje očakávania už od začiatku boli poriadne vysoké. Veľký plusový bod má u mňa kniha už len za krásnu obálku, ktorá rozhodne zaujme hneď na prvý pohľad a perfektne vystihuje dej knihy.

"Zalapala som po dychu, dvoma tackavými krokmi som prešla na druhú stranu múru a klesla som na kolená."

Dej je sústredený okolo postavy Aurelie, ktorá ovláda krvavú mágiu a vidí duchov. V jej kráľovstve je mágia bez výnimky trestaná smrťou, a to aj napriek tomu, že je následníčkou trónu. Každý deň sa preto bojí, či ju Tribunál - najvyšší orgán, ktorý hľadá a trestá bosorky, neodhalí a neobesí. Po nešťastnej súhre udalostí musí utiecť a skryje sa ako slúžka v susednom kráľovstve. Nielenže sa snaží prísť na spôsob, ako zachrániť svoj život, ale zároveň myslí aj na život ľudí v jej kráľovstve, pretože im chce prinavrátiť ich slobodu. Čaká ju tak neľahká cesta, po ktorej však smerovala veľmi precízne. Ako postava mi bola mimoriadne sympatická. Oceňujem, že z nej autorka neurobila sebeckú, uplakanú chuderku, ale naopak odvážnu ženu, ktorá bojuje za to, čo chce. Aj napriek tomu, že bol príbeh práve o nej, dostali pomerne veľký priestor aj vedľajšie postavy. Mnohé z nich zasiahli do deja vo veľkej miere, no našlo sa aj pár takých, ktoré boli tak trošku nevyužité. Všetky však skvelo dotvárali atmosféru príbehu. Tak isto oceňujem svet, ktorý autorka vytvorila. Bol vcelku jednoducho rozdelený na ľudí, ktorí dokážu využívať mágiu a na tých, ktorí sú bežnými smrteľníkmi bez výnimočných schopností. Okrem toho bola samotná mágia rozdelené na rôzne druhy, pričom najväčšiu pozornosť dostala krvavá mágia, ktorú ovládala aj Aurelia. Bola poňatá skôr temnejším spôsobom, pričom nechýbalo aj pár mrazivých scén. Bol to vynikajúci nápad sa na mágiu pozrieť trošku detailnejšie, pretože v mnohých knihách sa väčšinou mágia spomenie bez toho, že by sa nejako dopodrobna riešila. Crystal mala vymyslený svoj vlastný svet s vlastnými pravidlami a nebála sa ho naplno rozviť.

"Celý svet sa spomalil a zastal. V tej krehkej chvíli sme existovali iba my dvaja, vznášali sme sa v objatí kúzel a svetla."

Tak isto musím uznať, že Crystal zvolila veľmi svižné tempo, až som mala niekedy pocit, že sa snaží veci a situácie príliš uponáhľať. Párkrát sa mi dokonca stalo, že sa naraz udialo toľko dôležitých momentov, že som si musela danú časť prečítať ešte raz alebo dvakrát, aby mi nič neušlo. Väčšinou sa pri knihách deje opačný jav, kedy dej stagnuje, no v tomto prípade by mi trošku spomalenie nevadilo. Dej sa však neskôr uberal pomerne jednoduchým smerom a aj napriek tomu, že sa mi čítal veľmi dobre, čakala som, že nám autorka aspoň niečo vsunie medzi riadky. Mala som však pocit, že niektoré informácie boli až príliš okaté a chýbala im istá tajomnosť. Čitateľ tak nemusí vôbec zapnúť mozgové závity, pretože v podstate všetko dostane rovno naservírované. Nehovorím, že je to zlé, len mi občas dobre padne, keď musím aj ja na isté detaily prísť. Záver knihy tým pádom tiež nebol až takým prekvapením, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať a v podstate sa ho dalo aj predvídať. Aj napriek tomu však musím povedať, že som si čítanie užila. Po dlhšej dobe sa mi dostal do rúk zaujímavý námet, pri ktorom autorka nechala voľne plynúť svoju fantáziu a vytvorila tak niečo nové. Téma bosoriek a mágie je pre mňa veľmi vďačná, séria Príbeh čarodejnice patrí k mojim najobľúbenejším. Páčilo sa mi, že mal dej hlavu aj pätu, isté smerovanie, ktorého sa bez väčších či menších odbočiek držal a ponechal si svoju kvalitu počas všetkých kapitol. Krvavec patrí k jednej z mála kníh, pri ktorej ma bavili aj opisy. Tým, že bol dej založený najmä na dialógoch a smeroval dynamicky dopredu, mi vynikajúcu padlo sa pri nich trošku zrelaxovať a utriediť si myšlienky z čítania. Aj napriek tomu, že obsahoval pár chybičiek krásy, ktoré som spomenula vyššie, ho hodnotím ako kvalitný začiatok novej série, ktorá ma rozhodne potenciál. Pevne verím, že ho autorka rozvinie a že ďalšie časti budú ešte lepšie.

Práve pre isté nedostatky som sa rozhodla nakoniec pre štyri lajky. Plný počet si nechávam pre zvyšné diely, pri ktorých mi, pevne verím, padne sánka až po kolená. Pokiaľ máte chuť na kvalitné fantasy s prvkami mágie, určite siahnite po tomto titule.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu si môžete zakúpiť TU

3 komentáre:

  1. Ak potrebujete korenie váš vzťah s viac lásky a romantiky ho kontaktovať prostredníctvom e-mailovú adresu: aoba5019@gmail.com a volať alebo WhatsApp na + 27740386124. Jedným z najlepších rozhodnutí, ktoré som kedy robil bol kontaktovať Dr Adeleke, aby mi pomohol dostať môj milenec späť, bol som život naplnený šťastím potom, čo som kontaktoval Dr Adeleke, pretože on nie len priviesť môj milenec späť ku mne tiež urobil našu lásku k sebe viac unikátne a vynikajúce.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť
  3. best spell caster 2020 is Dr Adeleke the great wizard from African I want to use this medium to thank him for bringing my wife back to me he only told me to provide the items needed for the spell and which I did and he told me that after he got the items in 24 hours I will start seeing the result and truly is a man of his words contact him today and get your problem solve. Email: aoba5019@gmail.com or better still  Whatasapp him on +27740386124 

    OdpovedaťOdstrániť