piatok 2. augusta 2019

Návrh - Elle Kennedyová

Čo ak sa z neškodnej dohody stane niečo viac?

Vysokoškoláčka Hannah Wellsová konečne stretla príťažlivého chalana. V bežných oblastiach života je sebaistá, ale pokiaľ ide o sex a zvádzanie, brzdí ju traumatická skúsenosť. Lenže ako má upútať platonickú lásku, ak nevystrčí hlavu z ulity?

Arogantný egocentrik Garrett Graham odjakživa túžil po hokejovej kariére, ale zhoršený prospech jeho sen ohrozuje. Navrhne preto spolužiačke Hannah dohodu, ktorá jemu zaručí pozíciu v tíme a jej zas pozornosť milovaného Justina. Neplánovaný bozk však vedie k divokému sexu a samoľúby sukničkár Garrett si uvedomí, že mu falošný vzťah nestačí. Musí Hannah presvedčiť, že muž, po ktorom túži, je v skutočnosti on. Inokedy stačilo lusknúť a dievčatá sa mu vrhali do náručia. Ale Hannah? Tú len tak nedostane!

Elle Kennedyová patrí k jedným z najznámejších autoriek new adult literatúry. V českom jazyku bolo vydaných už niekoľko jej kníh a ja som sa neskutočne potešila, keď som sa dozvedela, že sa jej titulov dočkáme aj v slovenčine. Jej štýl písania by som prirovnala k J. Lynn (Jennifer L. Armentrout). Nielenže majú podobný štýl písania, ale aj ich série sú v podstate ako keby v jednej línii. Jednotlivé diely totiž zachytávajú samostatné príbehy, ktoré na seba nenadväzujú, ale zároveň sa istým spôsobom prelínajú - nejaká postava z predchádzajúceho dielu sa mihne v ďalšom dieli, hlavný hrdina hráva v rovnakom tíme ako ten predchádzajúci a podobne. J. Lynn je jedna z mojich najobľúbenejších autoriek a knihy od nej čítam už roky. Dlho som nevedela nájsť žiadnu autorku, ktorá by sa jej dokázala vyrovnať a udržať si moju pozornosť viac ako dvomi knihami. Elle Kennedy ma však mimoriadne prekvapila a musím povedať, že jej dielko som si poriadne užila.

"Ech, znova zlatko? Dobre teda. Bolo načase ukončiť to, kým so mnou nezačne flirtovať."

Hannah a Garrett sú úplne protiklady. Ona je hanblivá, slušná študentka, ktorú poznačila otrasná skúsenosť z minulosti. On je rodený hráč - nielen čo sa týka hokeja, ale aj žien. Obaja potrebujú pomoc toho druhého. Zo začiatku to vyzerá tak, že si priam skočia po krku a večer ich uvidíme v krimi novinách. Hannah Garretta považuje len za namysleného hlupáka, ktorý nechce nič iné, než dostať každé dievča do postele. Až postupne však zisťuje, že ani on to nemal v živote jednoduché a je úplne iný, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Garret bol úplne dokonalý. Elle z neho vytvorila takú perfektnú postavu, že som si priala, aby ožil. Nebol to typický sladký chlapec, ale skôr bad boy, ktorý mal vo vnútri veľmi srdečnú a priateľskú povahu. Ku Hannah perfektne pasoval. Čakala som, že bude jednou z tých hrdiniek, ktorá nerobí nič iné, než sa opúšťa, trúchli a robí absurdné rozhodnutia. V tomto prípade však nie. Jej tragická minulosť bola načrtnutá veľmi nenútene a jemne, tak akurát, aby zamiešala karty, ale neunudila čitateľa k smrti. Obaja si hneď získali moje srdce a fandila som im od začiatku až po koniec. Ľúbostná zápletka bola vykreslená opäť dokonale. Všetko malo svoje akurátne tempo, nič nebolo príliš unáhlené, nič dej príliš nespomaľovalo. Mnohí z vás určite čakajú, že sa po sebe Hannah a Garrett hodia už na tretej strane, no môžem vás uistiť, že to tak nebude. Autorka si dala záležať na tom, aby nás trošku vytrápila a aby sme si na romantiku počkali. Bol to podľa mňa od nej skvelý ťah, keďže som jednotlivé stránky otáčala rýchlosťou svetla, len aby som videla, či sa dočkáme nejakého happy endu.

"Objal som ju okolo pása a vtisol je pusu na líce. Prišlo mi to ako najprirodzenejšia vec na svete."
 
Okrem Hannah a Garretta dej dotvorilo množstvo ďalších skvelých postáv. Mnoho z nich by si podľa mňa zaslúžilo aj vlastnú knihu, pretože to boli všetko veľmi milé a podarené charaktery. Okrem toho oceňujem, že sa celý dej netočil iba okolo ľúbostnej zápletky. Veľmi silnou dominantou je hokej, keďže Garrett je kapitánom tímu. Pre mňa, ako milovníka športu, to bol opäť ďalší plusový bod, ktorý príjemne ozvláštnil zápletku. Elle sa nevyhla ani závažnejším témam, ako je nedostatok financií v rodine, domáce násilie, strach ukázať svoju pravú tvár, ale aj nebezpečenstvo drog a alkoholu. Napriek tomu, že kniha je pomerne útla, dokázala do nej vložiť naozaj mnoho. Za jedno z najväčších pozitívum považujem aj duálne rozprávanie. Už som sa viackrát vyjadrila, že je to podľa mňa perfektný ťah, ktorý dej príjemne posúva dopredu a umožní vám lepšie spoznať obe postavy. Začínam si dokonca myslieť, že je to dokonca záruka toho, ako čitateľa čo najviac namotať na príbeh. 

Dej, postavy, romantická zápletka, prostredie - všetko bolo úplne dokonalé. Ani raz som sa nenudila, ani raz som nezapochybovala o tom, že Elle je mimoriadne talentovaná spisovateľka, ktorá dokáže písať veľmi dobre. Návrh je veľmi svieže, milé, romantické čítanie, ktoré si užijete. Erotické scény sú zakomponované do príbehu jemne, je ich tam tak akurát na osvieženie zápletky. 

New adult knihy sú v súčasnosti mimoriadne obľúbené a na pultoch kníhkupectiev nájdete množstvo kníh z tohto žánru. Nie je však veľa tých, ktoré by boli naozaj kvalitné a oplatí sa ich čítať. Našťastie, Návrh je jednou z nich a ja sa už teraz mimoriadne teším na ďalšie dielka tejto autorky, ktorá podľa mňa v sebe skrýva veľký potenciál.

 https://www.bux.sk/knihy/417198-navrh.html

1 komentár:

  1. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť