utorok 22. mája 2018

Penelope Wardová - Milovaný nevlastný brat

Isté hranice by sa nemali prekročiť!

Keď sa k nám v poslednom ročníku strednej nasťahoval môj nevlastný brat Elec, netušila som, že je až taký arogantný kretén. Štvalo ma, že si na mne vylieva zlosť pre otca. Štvalo ma, že si k nám vodí dievčatá. Ale najviac ma štvalo, že v jeho prítomnosti sa mi zakaždým rozbúšilo srdce.

Spočiatku som to pripisovala jeho tetovaniam a príťažlivým črtám, ale v jednu noc nastal v našom vzťahu zlom. Potom sa Elec vrátil do Kalifornie a celé roky som ho nevidela. Keď našu rodinu postihla tragédia, osud nás opäť spojil. Z protivného tínedžera však vyrástol príťažlivý muž, čo ma privádzalo do šialenstva. Vedela som, že sa mu moje srdce neubráni. 

New adult - žáner, ktorý si ma získal na plnej čiare. Už pár rokov je tento žáner neodmysliteľnou súčasťou mojej knižnice a neprejde mesiac bez toho, že by som si aspoň jednu takúto knižku neprečítala. Za poslednú dobu mi padlo do oka viacero nových kúskov, ktoré sa objavili na našej knižnej scéne, a práve jednou z nich je aj kniha Milovaný nevlastný brat. Penelope Wardová patrí v zahraničí medzi veľmi známe a obľúbené spisovateľky a o to viac ma teší, že dostane priestor aj u nás na Slovensku. Na internete som našla na jej knihu mnohé pozitívne recenzie, ktoré jej tvorbu vychvaľovali, bola som preto zvedavá, či sú tieto kladné hodnotenia naozaj opodstatnené. 

"Tašku hodil na zem.
 Buch.
 Bolo to moje srdce alebo taška?" 

Elec a Greta sú nevlastní súrodenci, pričom každý z nich sa s týmto faktom vyrovnáva inak - Greta si nového nevlastného otca obľúbila, videla, že je jej mama šťastná, a tak sa snažila byť milá aj na Eleca. Ten však bol nahnevaný na celý svet, nenávidel novú mamu aj sestru a zazlieval otcovi, že mu niečo také spravil. Situácia v dome, kde sa naraz ocitli ne/vlastní rodičia spolu so svojimi ne/vlastnými deťmi bola teda poriadne napätá, a práve to dodávalo knihe istú sviežosť. Medzi Elecom a Gretou postupne však vzniklo aj niečo iné ako napätie dvoch ľudí, ktorí sa zrazu stali súrodencami - istá chémia, ktorá ich k sebe ťahala ako magnety. Zo začiatku mi to prišlo všetko strašne umelé (komunikácia medzi nimi, správy, ktoré si vymysleli) a trošku pritiahnuté za vlasy. Oveľa viac sa mi príbeh a to spojenie medzi nimi páčilo, keď už boli o niečo starší a rozumnejší. V prvej fáze som totiž mala pocit, že mám dočinenia s naivnými ľuďmi, pre ktorých je svet gombička. Keď sa však stretli ich staršie "ja", boli to ľudia, ktorí už mali niečo odžité a nepozerali  na svet cez ružové okuliare. Veľmi oceňujem, že sa autorka rozhodla siahnuť aj po takejto téme a nezvolili si pre svoj námet len typickú romancu medzi dvoma neznámymi ľuďmi. Tak isto už museli riešiť vážnejšie veci, neboli len tak rozdelení z nejakých bezvýznamných dôvodov, najmä Elec si neustále na pleciach niesol rôznych démonov. Autorka sa nabála načrieť aj do vážnejších tém a vďaka tomu sa jej príbeh stal kvalitným, nielen povrchným a plytkým dielom.

"Dnes som musela byť silná kvôli mame, nemohla som si dovoliť zložiť sa."

Keďže ide o žáner new adult, nechýbali ani erotické scény. Musím uznať, že sa ich v tomto prípade vyskytlo naozaj početne (možno o niečo viac ako som zo začiatku predpokladala). Zo začiatku som z nich opäť mala trošku neistý pocit, že Peneplope ako keby príliš tlačila na pílu a prikladala im príliš veľkú váhu. Postupne však nabrali nový raz a príjemne okorenili celý dej. Vďaka ľahkému a nenáročnému štýlu, ktorým je kniha písaná, si jej čítanie nesmierne užijete. Aj napriek tomu, že príbeh nebol plný nejakých dramatických scén, bola som zvedavá na každú ďalšiu stranu a na to, čo mi ešte príbeh prinesie. Pokiaľ je romanca napísaná dobre, bude vás držať v rovnakom napätí ako nejaká kriminálka. V tomto prípade práve posledných 20-30 strán nabralo skvelý spád, ako keby sa autorka už nebála a naplno sa do príbehu pustila. Aj napriek ťažšie sa rozbiehajúcemu začiatku, keď som sa s dejom nevedela úplne stotožniť, knihu nakoniec hodnotím veľmi pozitívne, pretože ma milo prekvapila a dostala som oveľa viac, ako som očakávala.

Zo začiatku som bola viac priklonená k trom lajkom, ale nakoniec som sa rozhodla pre štyri, práve kvôli mimoriadne dobre zvládnutému koncu. Pokiaľ hľadáte nejakú zaujímavú oddychovú romantickú knihu, rozhodne siahnite po tomto titule.

https://www.bux.sk/knihy/388244-milovany-nevlastny-brat.html

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára