streda 24. januára 2018

Láska mezi řádky - Jodi Picoultová a Samantha van Leerová

Čo ak sú postavy z kníh skutočné?

Může se dívka zamilovat do prince z knížky? Romantický příběh od bestsellerové autorky Jodi Picoultové. Co byste dělali, kdyby na vás postava z knihy promluvila? Delilah nesnáší školu natolik, jako miluje knihy. Přesněji řečeno jednu knihu, které se nemůže nabažit. Kdyby děti v její třídě věděly, kolikrát četla tu sladkou pohádku, kterou našla v knihovně, určitě by se jí vysmály. V patnácti by už na pohádky věřit neměla. Avšak pro Delilah znamená tento příběh víc než jen slova na papíře. Cítí, že se za příběhem něco skrývá. A jednoho dne přijde na to co. Zjistí, že okouzlující princ z příběhu je skutečný a zalíbila se mu jedna dívka, která čte opakovaně jeho příběh. Jak to, že princ ze slov žije? A může jejich láska vydržet, když každý pochází z jiného světa?
Už je to pomerne dávno, čo som od tohto autorského dua čítala knihu Láska medzi písmenky. Pevne verím, že ste mnohí o tejto knihe a celkovo aj sérii počuli. Jej zaujímavosť spočíva v tom, že pozostáva z dvoch dielov a k nám sa ako prvý dostal ten druhý. Povedali by ste si, že je to predsa hlúposť, preskočiť jeden diel a hneď sa vrhnúť na pokračovanie. Jodie a Samantha to mali však tak super prešpekulované, že knižky napísali aj ako na seba nadväzujúce a zároveň aj ako nezávislé - v praxi to znamená asi toľko, že si sami môžete zvoliť v akom poradí ich budete čítať.

"Společně jsme vymysleli plán. Pomohlo nám k tomu něco, čemu se říka Google, díky čemuž jsme si vyhledali vzácne druhy motýlu."


Na Lásku mezi řádky som bola mimoriadne zvedavá, keďže ma zaujímalo, čo vlastne viedlo k tomu, čo sa odohrávalo v pokračovaní. S Delilah sa vrátime na začiatok, na to ako zistí, že postavy v knihách žijú oveľa zaujímavejší život, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať, že jej knižná láska na ňu dokáže hovoriť a že sa chce dostať z rozprávky preč, pretože cíti, že tam proste nepatrí. Zo začiatku to vyzerá ako úplne nereálny plán, že by dokázali Olivera dostať zo stránok von, no postupne to až také absurdné nie je. V podstate sa väčšina príbehu točí okolo toho, ako dostať Olivera von z knihy, ako ho nebaví, že ma stále zachraňovať krásne dievča, ako ju musí bozkávať, ale nič k nej necíti. Zatiaľ, čo pred tým som mala k nemu neutrálny vzťah, keďže nerobil nič také, čo by ma rozčuľovalo, tentokrát mi trošku liezol na nervy. Až príliš sa sťažoval, fňukal, mala som pocit, že okolo neho autorka urobila umelú bublinu a zbytočne jeho osud zveličila. S Delilah som sa vedela zžiť lepšie, dokonca som si ju aj trošku obľúbila. Autorky sa opäť skvelo vyhrali s jej charakterom. Okrem toho opäť ukázali, aká veľká je ich fantázia. Celý príbeh bol premyslený do absolútnych detailov, veci a situácie, ktoré som pokladala za úplne nereálne a absurdné, oni vykreslili tak živo, až som začala veriť, že by sa niečo také mohlo stať aj v reálnom živote. Dokonca som si začala priať, aby sa niečo také stalo. Prišli s niečím novým, iným, zaujímavým, nápad je naozaj skvelý a ich vzájomná spolupráca vytvorila krásny, sladký, romantický príbeh. Láske medzi písmenky som vyčítala prílišnú sladkosť, ktorá nechýbala ani v tomto dieli, nie však v takom veľkom rozsahu, za čo majú jednoznačne autorky u mňa plusové body. 

"Když se vzbudím, nemám tušení, kde to jsem. To není povlečení, které mám doma v posteli. Stěny jsou tu taky vymalovány jinou barvou."

Vynikajúcim a oživujúcim prvkom bolo aj to, že môžme sledovať ako sa vlastne vyvíja rozprávka, v ktorej Oliver hrá hlavnú úlohu. Okrem hlavnej dejovej línie, kde sa snažíme dostať Olivera z knihy, sa teda odohráva aj druhá, ktorú rozhodne ocenia všetci milovníci rozprávok (a teda aj ja). Celkovo tak bol príbeh zaujímavejší a nápaditejší a viac si ma získal. Aj napriek tomu však stále bolo cítiť, že je určený skôr mladším čitateľom. Pravdaže, nikde nie je napísané, že aj starší čitatelia po ňom nemôžu siahnuť, ale predsa len budete trošku cítiť, že to nie je úplne pre vás. Láska mezi řádky je príjemná oddychovka, ktorá síce nepatrí k tým najdokonalejším dielam, ale rozhodne k tým viac vydareným. Ja som si pri nej príjemne odpočinula, prišla som na iné myšlienky a aj napriek pár nedostatkom ju považujem za milú, romantickú knižku.

Nakoniec som sa rozhodla pre štyri lajky - rovnaké hodnotenie ako pri druhom dieli. Pokiaľ máte chuť na niečo jednoduché a sladké, rozhodne dajte šancu tomuto dielku. 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu si môžete zakúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára