nedeľa 17. septembra 2017

Jennifer Probstová - Skúška z lásky

Naučí ich láska, čo obaja potrebujú zo všetkého najviac?

Connor Dunkle má odjakživa jasno v tom, čo mu žena môže dať – má byť pekná, prítulná a poruke. Ak tieto tri P nemá, potom on nemá záujem. Vďaka svojej mužnosti a neodolateľnému šarmu zakaždým dostane, čo chce aj koho chce. Až kým nestretne ženu, ktorá mu urobí zo života peklo... a jeho to nadchne.
Ella Blaková sa stará o syna a zároveň pracuje ako profesorka anglickej literatúry na univerzite, kam sa dostala vďaka húževnatej práci a usilovnosti. Výchova desaťročného syna na ňu kladie nemalé nároky, rovnako ako jej študenti – predovšetkým Connor Dunkle, ktorý si myslí, že u nej dostane skúšku za sladký úsmev. Jeho postoje k ženám ju pobúria, nakoniec sa nad ním predsa zľutuje a súhlasí, že mu dá ešte jednu šancu, ak vypracuje špeciálne zadanie. Keď medzi nimi nečakane preskočí iskra, ani jeden nie je pripravený priznať si, čo skutočne cíti. Dovolia láske naučiť ich to, čo obaja potrebujú vedieť zo všetkého najviac?


Jennifer Probstová je jedna z mojich najobľúbenejších autoriek, pretože aj napriek tomu, že má na konte už nemalé číslo vydaných publikácií, stále ma vie svojimi knihami očariť a získať si ma. Väčšina kníh, ktoré som od nej pred tým čítala, bola na voľné pokračovanie, ale tento krát sa mi dostala do rúk jej novinka Skúška z lásky. Ide zatiaľ pravdepodobne o najútlejšiu jej knižku, ktorá sa mi dostala do rúk, keďže má len 170 strán, no aj napriek tomu, autorka dokázala vytvoriť zaujímavý a kvalitný príbeh.

"Jediné, v čo si dúfal, bolo, že sa budeš cítiť lepšie, lebo veríš, že ženy také sprostosti ocenia."

Hlavnými postavami sú tento krát učiteľka, ktorá je veľmi prísna a zásadová a nenechá len tak svojich žiakov prejsť za pekný úsmev a namyslený frajer, ktorý si práve myslí, že ho len jeho pekný úsmev dostane z každého predmetu, aby získal povýšenie, ktoré potrebuje na dosiahnutie vyššieho postu. Opäť raz tu máme pred sebou postavené dva protiklady, každý z týchto hrdinov je niečím iným a zaujímavý a autorka stavila na to, ako sa obaja pod vplyvom toho druhého menia a ako si navzájom vedia ovplyvňovať životy. Zo začiatku som mala trošku pocit sa s touto knihou stotožniť, nejako na mňa kričal fakt, že pravdepodobne je tento titul určený skôr starším čitateľkám ako som ja. Ella totiž nebola žiadna naivná, mladá slečna, ale dospelá žena, ktorá vychovávala sama dieťa, musela sa naozaj snažiť, aby konečne dostala miesto, po ktorom dlhé roky túžila. Celý príbeh teda nebol v duchu mladíckej nerozvážnosti, ale už vyspelého príbehu hľadania sa dvoch ľudí. Okrem toho, práve tú vyspelosť (slovo, ktoré v poslednej dobe pri podobných tituloch rada používam) bolo vidieť, napríklad aj v tom, že sa po sebe Ella a Conor neliepali hneď na druhej strane, že naozaj chvíľku trvalo, kým si k sebe vytvorili cestu a že sa neudialo všetko iba akoby mávnutím čarovného prútika. Jennifer je práve skvelá v tom, že na vás nevychrlí všetko na druhej strane a že sa potom v podstate už nič nedeje, ale že naozaj svoje príbehy postupne, plynulo rozvíja a stále má pre vás niečo pripravené.

"To, že sa doňho tak tak pochabo zaľúbila, je len a len jej problém a musí sa s tým nejako vyrovnať."

Trošku som mala teda celý čas pocit, že som ako keby ešte úplne nevyzrela a neprešla si toľkými vecami, aby som úplne vedela túto knihu pochopiť, a preto som si ju nevedela tak užiť ako jej predchádzajúce knihy, kde mi postavy a ich osudy boli o niečo bližšie. Kniha však bola aj tak napísaná naozaj skvelo, opäť len môžem zdôrazniť, že Jennifer píše jednoducho, ale pútavo, že má všetko dopredu pekne premyslené, nič nenaťahuje a len málokedy by ste u nej našli nejaké miesta, keď príbeh stagnoval a nevyvíjal sa najlepším smerom. V tomto prípade bola každá stránka napísaná dobre a ja som len nenašla nič, čo by som jej mohla vytknúť. Príjemným spestrením boli aj jednotlivé citáty, ktoré boli uvedené z významných kníh na začiatku každej kapitoly. Oceňujem aj našu slovenskú obálku, ktorá sa mi určite páči viac ako originál a celkovo si myslím, že sú vyberané jednotlivé obálky pre knihy od Jennifer naozaj vkusné a pasujú k jednotlivým príbehom. Pevne verím, že sa ešte dočkáme ďalších titulov od tejto talentovanej spisovateľky a som mimoriadne rada, že sa ešte stále nájde niekto, kto vie písať romantické príbehy.

Nakoniec som sa rozhodla pre štyri lajky, pretože som sa nevedela, ako som už spomínala, až tak dobre začítať a stotožniť s celkovým dejom. Pravdaže, ide len o môj subjektívny názor a vám sa tento titul môže zapáčiť oveľa viac ako mne. 

https://www.bux.sk/knihy/381262-skuska-z-lasky.html

1 komentár: