piatok 11. novembra 2016

Odvaha - M. S. Forceová

Zaslúži si novú šancu?

Pamätáte sa ešte na mladú newyorskú učiteľku Natalie Bryantovú z románu Cnosť, ktorá sa zaľúbila do filmovej hviezdy Flynna Godreya? Napriek rozdielnym povahám ich k sebe priťahuje mocná a iracionálna vášeň. Život vie byť však krutý. Krátko nato, ako sa vrátili z odovzdávania Zlatých glóbusov v New Yorku, kde sa prvý raz oficiálne predstavili ako pár, niekto prezradí médiám Natalinu skutočnú identitu a odhalí jej bolestnú minulosť. Potom ju dokonca vyhodia z práce. Sled nešťastných udalostí oboch ešte väčšmi pripúta. Ale časom sa ukáže, že aj Flynn niečo skrýva. Začína trpieť pocitom viny, ale uvedomuje si, že ak má mať jeho vzťah s Natalie šancu, musí sa svojho doterajšieho životného štýlu vzdať. Rozhodne sa kvôli nej zmeniť a stať sa mužom, akého potrebuje. Vtedy však Natalie náhodou natrafí na blízku osobu z jeho minulosti...



Len pred pár mesiacmi sa u nás objavila M. S. Forceová so svojou prvotinou Cnosť. Aj napriek tomu, že to možno nebola úplne tá najlepšia kniha z erotického žánru, predsa len si ma niečím získala a rozhodla som sa, že dám šancu aj pokračovaniu – Odvahe.  Už podľa anotácie je jasné, že sa nám príbeh skomplikuje, nastanú nejaké problémy, objavia sa osoby s minulosti. Obidve naše hlavné postavy – Flynn aj Natalie, skrývajú rôzne tajomstvá, ktoré sa postupne dostávajú na povrch a môžu zničiť ich vzťah. A je len na nich, či ich spolu dokážu prekonať.

"Objal ma a oprel si čelo o moje plece. Cítila som, že je napätý ako uvoľnený kábel pod prúdom. Čo sa stane, keď jeho zúrivosť dosiahne bod varu?"

Natalie to vôbec nemá jednoduché, keďže od kedy sa dala dokopy s Flynnom, média ju veľmi radi riešia, šprtajú sa v jej živote, pretože je zrazu niečo  nové, zaujímavé, neokukané. Práve táto nadmerná pozornosť venovaná jej osobe jej však len prihoršuje, keďže vysvytnú najavo veci, ktoré sa ona dlhé obdobie snažila skrývať, príde o svoju prácu. Aj napriek tomu ale sa nevzdáva nádeje, ktorú ma boku Flynn. Na prvý pohľad ich vzťah pôsobí perfektne, bezproblémové, lenže predsa len aj Flynna ťaží nejaké tajomstvo. Autorka sa teraz venovala najmä jeho osobe a sústredila sa na to, aby ukázala čitateľovi, aké ťažké niekedy je zvládať súkromný a mediálny život. Čo na tejto knihe veľmi oceňujem je fakt, že autorka nič neidealizuje. Poukazuje na to, akí novinári dokáži byť niekedy krutí a ako ľahko vám môžu zničiť vaše plány a sny. Natalie bola ale perfektná, len málokto by sa popasoval so všetkými problémami ako ona. Veľakrát som ju obdivovala a bola som mimoriadne šťastná, že nie je jednou z tých hrdiniek, ktoré sa pri každej hlúposti zosypú. S Flynnom sa perfektne dopĺňali a autoka ich vzťah vykreslila ako naozaj silný. Myslím, že mnohí z nás dúfajú, že nájdu takú lásku ako oni.

"Pohľad na Natalie s jej žiakmi ma len utvrdil v rozhodnutí pomôcť jej. Nie som zvyknutý na tvrdenie, že sa nedá nič robiť."

Čo sa týka dejovej línie, aj keď stratila jemné čaro, ktoré na mňa pôsobilo pri čítaní prvého dielu, predsa len bola zaujímavá. Oceňujem, že sa všetko netočilo len okolo Natali a že autorka dala šancu aj Flynnovi, aby sa nám ukázal, viac sme mu porozumeli a podobne. Okrem toho sa nám na scéne objavia aj nejaké nové postavy, podľa anotácie už tušíte, že to bude (ne)milé prekvapenie z minulosti. Práve táto osoba poriadne zamotá dej. Čo hodnotím ako negatívne fakt je, že občas sa vyskytlo nejaké to klišé a mala som pocit, že autorka sa bála uplatniť svoje myšlienky, a tak sa oprela o tie typické. Pokiaľ však máte za sebou niekoľko desiatok prečítaných kníh, v texte ich hneď detekujete a aj keď sa to môže zdať len ako maličkosť, môžu vám v značnej miere pokaziť čítanie. Našťastie ich tento titul nebol preplnený. 

Okrem toho autorka už trošku povolila v erotických scénach a oproti predošlému dielu ich bolo v Odvahe oveľa menej. Zamerala sa tento krát skôr na citovú stránku, vykreslenie vzťahu v trošku inej podobe, čo taktiež oceňujem. Aj keď som sa pár krát pri čítaní zasekla, nešlo o nič vážne a toto dielko som si užila. Už som to spomínala často (a nedá mi to nespomenúť aj teraz), ale vytvoriť kvalitné dielo s nádychom erotiky je podľa momentálne veľmi ťažké, keďže mám pocit, že sa tento žáner čoraz viac popularizuje a množstvo autorov vidí práve v ňom cestu, ako preraziť na knižnom trhu. Aj napriek tomu, že mi dá niekedy zabrať, kým nájdem TO správne, zaujímavé dielko, ktoré vytŕča z radu, ten čas za to rozhodne stojí a som rada, že vám aj túto sériu môžem odporučiť. Autorka načrela do trošku iného súdka a myslím, že práve to sa jej vyplatilo.

Tomuto dielku by som nakoniec dala 4 lajky. Práve vďaka pár nedostatkom spomínaným vyššie nemôžem dať plný počet, no aj napriek tomu sa na ďalší diel mimoriadne teším.

2 komentáre:

  1. Skvelá séria, čítala som ju už aj v angličtine a rozhodne som chcela dať šancu aj v slovenčine a dobre som urobila :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skvelá kniha, naozaj vydarená :))

    OdpovedaťOdstrániť