štvrtok 3. júla 2014

Ester Anas Bukvajová - Za všetkým hľadaj chlapa


Za vsetkym hladaj chlapa (Ester Anas Bukvajova)
Emocionálny a svieži román o láske a úprimnosti!

Cesta za láskou býva rozmanitá a často strastiplná, najmä ak máte povesť „zlodejky mužov“ ako Eliška, ktorá lásku považuje za jediný liek na svoju doráňanú dušu. Prijíma obdiv a záujem mužov v naivnej viere, že v mene lásky a boja s fóbiami je dovolené všetko... Aj kradnúť mužov kolegyniam! Na pozadí príbehu o Eliške sa rozvíjajú aj vzťahy jej troch kolegýň – žiarlivej intrigánky Zity, podozrivo veselej Lenky a Veroniky, ktorá je šťastne vydatá za obľúbeného herca.

Ale je všetko tak, ako to vyzerá? Je Eliška naozaj zlodejka alebo skôr obeť? Kto má na svedomí haváriu Veronikinho manžela a ďalšie zvláštne udalosti? Môžu mať myšlienky takú silu, že spôsobujú nešťastia, môžu hýbať osudmi ľudí? Emocionálny a svieži román o láske a úprimnosti, o tom, že myšlienky sú ako bumerang a zázraky sa dejú.

Od Ester som už čítala jej knihu Imidž šelmy, ktorá sa mi mimoriadne páčila a ktorou nasadila laťku poriadne vysoko. Bola som zvedavá, či sa jej ju podarí a hneď som sa pustila do jej ďalšej knihy Za všetkým hľadaj chlapa, ktorá sľubovala opäť veľmi humornú, vtipnú a milú romantickú drámu. No a čo som dostala?

Hneď na úvod by som chcela povedať, že sa mi kniha Imidž šelmy páčila viac. Neviem, čím to bolo, no túto knihu som proste nedokázala hltať očami, nevadilo mi ju odložiť a vrátiť sa ku nej neskôr. Celkový dej ma až tak nezaujal, tak isto som mala pocit, že Eliška nebola presne typ hlavnej hrdinky pre mňa a skôr som mala radšej jej tri kolegyne - Zitu, ktorá bola strašná intrigantka a neskutočne žiarlila, Veroniku, ktorá si dobre ulovila známeho herca a veselej preveselej Lenky. Páčilo sa mi, že sa Ester nevenovala len hlavnej hrdinke, ale že osudy všetkých troch boli pekne prepletené a navzájom sa dopĺňali.

"Zobudilo ma naliehavé zvonenie. Vyskočila som z postele a pohľad sa mi zastavil na hodinách."


Eliška je v práci nová a hneď je aj pozvaná na narodeninovú oslavu svojej kolegyne, kde sa nepredvedie zrovna najlepšie, keďže je dosť svojrázna a riadi sa heslom Čo na srdci to na jazyku, čo sa jej v mnohých situáciach príliš nevypláca. Je svojrázna, hrdá, sebavedomá a to aj napriek všetkému čo sa o nej koluje a aj napriek jej mnohým fóbiam. Niekedy som sa s ňou vedela úplne zžiť, no inokedy som mala pocit, že som jej zmýšľaniu na míle vzdialená. Práve to, že som sa s ňou nevedela úplne zžiť mi mnohokrát pokazilo dojem z čítania.

Aj napriek hlavnej hrdinke však kniha obsahuje veľmi ľahký a dobre sa čítajúci príbeh, ktorý je opäť písaný humorne s tou správnou dávkou irónie. Musím uznať, že sa mi kniha celkovo páčila a že aj keď som ju nezbaštila za jedno poobedie, jej čítanie som si užila. Ester ma veľmi vycibrený štýl písania, ktorý sa mi páči a ktorý aj zo zdanlivo jednoduchého príbehu vytvorí jednu veľkú zamotanú drámu.

"Pozeral na mňa prázdnym pohľadom a potom oči unavene zavrel. Bola to pre neho obrovská námaha."

Čo sa týka hodnotenia knihy neviem sa rozhodnúť medzi 3 a 4 lajkami. Nechám preto na každom z vás rozhodnutie o tom, či sa vám kniha bude páčiť alebo nie. Ja som s ňou bola spokojná, aj keď knihu Imidž šelmy neprekonala. Dúfam, že Ester ešte vydá nejakú tú knižku :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem samotnej autorke.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára